Ochtendritueel

Jeetje wat moeten wij wennen aan ons nieuwe ochtendritueel. Niet alleen ik, maar ook de meiden. Ik heb namelijk echte uitslaapkinderen.

Sinds Jackie 4 is en naar school moet is het even aanpoten in de ochtend, omdat ik op mijn werk vaak late diensten werk, kon ik altijd tot een uur of 9 in mijn bed blijven liggen, werden we samen rustig wakker en ging ik naar mijn werk. Nu moet ik iedere dag om 08.25uur bij de school van Jackie zijn. En ja dat hakt er in!

Iedere ochtend gaat de wekker vanaf 07.00uur, om vervolgens zo’n 3x te snoozen. Naar beneden, broodje uit de vriezer, vlug mezelf klaarmaken, rond 07.30 uur Jackie wakker maken, die “wil nog niet” uit bed, maar moet. Dan naar beneden broodje eten en wat drinken, aankleden, tandenpoetsen plassen. Ondertussen rond 08.10 uur Lilly wakker maken, vlug wat aantrekken en rond 08.20 (meestal wat minuten later) lopen wij naar school. Om 08.25uur naar binnen en om 08.30uur begint de les. Naar huis en dan gaan Lilly en ik samen ontbijten.

Op de donderdag werk ik wel een dagdienst wat betekent dat ik om 08.00 uur moet beginnen. Dan gaat Jackie naar de BSO en Lilly naar het Kinderdagverblijf. Het fijne is dat als ik ze voor 07.30uur breng ze daar eten! Dan gaat mijn wekker vanaf 06.00uur op de snooze stand en kom ik er rond 06.15 uur uit ik maak mijn ontbijt (tassen heb ik de avond ervoor klaargezet) op het laatste moment maak ik de meiden wakker, kleed ze aan, tandenpoetsen plassen, frisse haren en hoppa meteen in de auto. Ik probeer daar 07.20uur te zijn maar heel vaak is dat ook 07.29uur…. kinderen afzetten en door naar mijn werk, waar ik dan rond 07.50uur netjes aankom.

Wat het meeste tijd in beslag neemt is de dagen dat ik Jackie naar school breng, Jackie moet ontbijten. Ze is zooo traag, geen hapjes nemen of muizenhapjes, iedere keer vragen of ze een hap neemt, ja zeggen maar niet doen. Ze zit aan de eettafel en de tv staat uit, maar alsnog helpt het niet….

Ik heb van vriendinnen wat tips gekregen; eten met een zandloper, afwisselend eten. Ik ga dus maar een zandloper aanschaffen, iemand anders nog tips? Of nog beter, de GOUDEN tip? Let me know!

or

Een gedachte over “Ochtendritueel

  1. Drama he de ochtenden 😦 volgens mij verloopt dat nergens soepeltjes 🙂 Ik heb wel 1 tip.. En die is heel vervelend haha, namelijk nóg eerder opstaan allemaal! Werkt bij ons in ieder geval. Met zeeën van tijd heb je eigenlijk geen stress en dan gaat het bij ons op z’n best. Succes iig en geniet maar ff van t uitslapen nu in de herfstvakantie 😄

    Like

Geef een reactie

