Als je ALLEMAAL tegelijk ziek bent

Soms zit het niet mee, bijvoorbeeld als een van je kinderen ziek is, ik denk dan altijd “Had ik het maar”.

Afgelopen weekend waren allebei de kinderen ziek, het was mijn werkweekend dus Rudy zat het weekend met 2 zieke kinderen. Toen ik zondagavond thuiskwam waren ze al meerdere keren in bad geweest door de nodige ongelukjes. Ik werd er misselijk van en jahoor toen begon ik ook, ziek!

Afgelopen maandag begon de herfstvakantie en vakanties zijn juist de belangrijkste periodes op mijn werk, dus ziek zijn kon echt niet. Tot en uur of 3 snachts hield ook niks binnen. Ondertussen was Rudy ook ziek….

Maar even, waarbij ik denk aan “was ik maar ziek in plaats van de kinderen” bedoel ik natuurlijk niet “was ik OOK maar ziek” ik heb ervaren dat t knap lastig is om als je zelf ziek bent ook nog voor 2 zieke kinderen te zorgen.

Uiteindelijk hoefde ik mij gelukkig niet ziek te melden van mijn werk en knapte ik op. Maar zieke kinderen kunnen ook niet naar de opvang, logisch. Maar dat betekend dus dat er iemand thuis moet blijven van zijn werk. Meestal ben ik dat, gelukkig bijna nooit voorgekomen, maar je voelt je op zo’n moment knap lullig.

Gelukkig zijn de meiden opgeknapt, want morgen moeten we beide werken en is het kinderdagverblijf dag.

Hoe doen andere werkende gezinnen dit als ze zieke kinderen hebben?

Geef een reactie

