Sint Maarten

11 november was het weer Sint Maarten,

Ja ook wij hebben afgelopen vrijdag Sint Maarten gelopen,
Jackie voor de 3e keer en Lilly voor de eerste keer.
Leuk dat je tijdens zo’n avondje achter dingen komt:

Jackie was er al weken mee bezig en had er zin in. Lilly had ook op het kinderdagverblijf een lampion gemaakt en even voor het “foto-momentje” zou ik haar meenemen naar mijn ouders, tante en nicht. Lilly werd helemaal enthousiast van haar lampion en het lichtje dat erin zat dat ze hem voor we begonnen al bijna kapot zwaaide.

Nou daar gingen we rond 18.00 uur de straat op.
Jackie had op school een liedje geleerd (welke ik nog niet kon)

“SinteMaarten had een muis,
Die moet naar het ziekenhuis.
Met zijn rode petje,
Lag hij in zijn bedje.”

Dat liedje heb ik alle huizen gehoord (een uur lang)

Ik dacht dat Lilly een paar huizen mee ging en dan terug en Jackie heel het dorp bij mijn ouders wel wilde afgaan, maar het leek andersom. Jackie kreeg na een tijd ijskoude handen en wilde toen wel naar huis, terwijl Lilly mee brabbelde, ging dansen (als haar zus zong) wat dus iedereen schattig vond waardoor ze nog gekker ging doen en als ze de snoep zag helemaal wild werd.
Vooral als zij een lolly zag kreeg zij bijna een hyperventilatie.

Een vrouw zei, oh jij bent te jong voor een lolly, waarop ik zei: “Klopt snoepjes gaan in de snoeptrommel of ruilt ze. Waarop mijn moeder zei: “Ehh nou ze heeft mij wel lollys op en die vind ze dus heel lekker. Jackie neemt namelijk een lolly en heeft haar laten proeven, anders zo zielig.”

Oh oke… ik dacht dus dat Lilly nog nooit snoep op had (buiten rozijnen om) maar blijkbaar dus wel… ach oma’s…..

Geef een reactie

