Als de juf belt…

Sinds september gaat Jackie naar de basisschool. De vier jaar tot dit moment had ik alles geregeld, opvang en voornamelijk oppas.

Waar ik door mijn onregelmatige diensten vaak bij een late dienst vanaf een uur of 12/1 oppas nodig had en dus bij zulke diensten kon uitslapen moeten we er nu allemaal op tijd uit omdat Jackie om half 9 op school moet zijn.

Vandaag is een dag dat ik een “late” dienst heb, allemaal vroeg uit bed om Jackie naar school te brengen. Rond 12.00uur breng ik dan Lilly naar mijn ouders en dan haalt mijn moeder Jackie om half 3 van school. Dan eten ze in de avond bij mijn ouders en brengen zij de meiden in de avond terug.

Maar vandaag ging het anders, school belde rond 10.45uur met de vraag of ik Jackie kon halen, ze is niet lekker. Uhh oké natuurlijk ik kom er meteen aan. Gelukkig kan Jackie met Lilly mee naar mijn ouders.

Maar hoe moet het anders? Bij ons is de donderdagmorgen een probleem, dan gaat Lilly naar het kinderdagverblijf en Jackie naar de BSO en dan naar school. Maar wat als 1 van de meiden dan ziek is en er geen oppas van mijn ouders is. Dan ben je als ouder genoodzaakt om zelf thuis te blijven. Maar wat ik me dan afvraag, hoe reageert je werk? Begripvol? Geïrriteerd? Kun je zomaar een vrije dag opnemen om voor je kind te zorgen?

Ik moest 1 keer naar huis toen Jackie hard gevallen was en we naar de tandarts moesten en ik kon gelukkig en keer thuisblijven toen Jackie ziek was. Tot nu toe gelukkig geen probleem. Ook is Rudy een keer thuisgebleven.

Maar wat als het vaker gebeurd, hoe doen jullie dat?

Geef een reactie

