De olifant die niet wist of hij verdwaald was


Kinderboeken, mijn meiden zijn gek op lezen en op voorlezen voor het slapen gaan. Meestal moet ik iedere avond hetzelfde verhaal voorlezen. Boeken die favoriet zijn, zijn boeken met herhaling en herkenning.

Zo zijn ze hier gek op “Ik zou wel een kindje lusten” en “De mol die wil weten wie er op zijn hoofd heeft gepoept”.

Met sinterklaas kregen wij het boek:

De olifant die niet wist of hij verdwaald was

Een leuk boek met mooie foto’s. Even dacht ik dat het boek iets te “moeilijk” was voor Jackie (qua taalgebruik) want ze is net 4 jaar, maar niets is minder waar.

Wat een herkenning en zo leuk dat de olifant steeds “O” zegt. Iedere avond wil Jackie het boek van de olifant lezen. Ze leest hem ook regelmatig zelf en weet dan echt precies te vertellen wat er staat. Ze weet wat de dieren zeggen en het water. Waar de olifant aan denkt tijdens zijn avontuur en wat hij zegt als hij terug bij mama is.

Zelf vind ik het een leuk boek door de prachtige foto’s.

Kortom, hier een groot succes!

Nieuwsgierig geworden?

https://www.facebook.com/thomasnondhjansenfotografie/

Voor het slapen gaan:

Geef een reactie

