Kerstdiner op school

Aanstaande donderdag is het kerstdiner op Jackies school.

Even terug naar mijn tijd, mijn herinnering is: kerststukje maken op school, kaars mee, mooie kleren aan. Onmogelijke kapsels, lekker eten, liedjes zingen en veel gezelligheid.
Omdat het Jackies eerste kerstavond is heb ik vrij gevraagd van mijn werk, anders moest ik deze avond werken. Vorige week was Jackie niet lekker en is ze alleen donderdags naar school geweest (gebracht door de BSO) en is ze opgehaald door mijn moeder dus niks meegekregen van het “nieuws” van het kerstdiner. Toevallig hadden we het er het weekend over, mijn moeder vroeg of ik niets moest maken. Nee niks over gehoord, in de mail over het kerstdiner stond alleen dat kinderen hun eigen  waxinelichtje met batterij, bord, beker en bestek mee moeten nemen voorzien van naam.

Tot ik gisteren Jackie naar school bracht, er hing dus blijkbaar een inschrijflijst op de deur met wat iedereen voor hapjes gaat maken….. ohh nee… het gaat om 27 kinderen en er staan nu ongeveer 14 ouders op de lijst die wat gaan maken. De knakworstjes/bladerdeeg hapjes en andere makkelijke dingen zijn al vergeven.

Ik zie als suggestie opgerolde pannenkoekjes staan, zal ik? Voel ik me verplicht? En klein beetje wel, en natuurlijk superleuk om donderdagmiddag samen met Jackie wat te maken. Ook zie ik dat ongeveer de helft niks maakt. Toch kriebelt het…dus ik denk dat ik morgen mijn naam bij de pannenkoekjes zet. 😉

Gaan jullie ook wat maken?

Een gedachte over “Kerstdiner op school

Geef een reactie

