Ruzie met mijn kleuter

Zoals je in de titel al kunt lezen, ik had ruzie met Jackie en waarom? Dat zal ik uitleggen.

Lilly begint te praten, ja woordjes daar oefent ze al even mee: “die, ja, nee, uit, auto, appel” je kent het wel, maar nu oefent ze op echte zinnen. Negen van de tien keer snap ik niets van de zinnen, waardoor zij heel boos wordt omdat ik haar niet begrijp. Gelukkig doordat ik wat woordjes kan verstaan weet ik zo ongeveer wel wat ze bedoeld.

Jackie is zo aardig om te helpen Lilly te leren praten. Die twee zijn op het moment onafscheidelijk, vaak moet ik “weg” en spelen hun samen en hebben dan de grootste lol.

Nu was het vanmorgen WEER raak, Jackie stopt haar lievelingscd in de speler, volume op 10 en ze dansen en zingen op de cd van…   sinterklaas! En zoals ik zei, Lilly leert praten “in zinnen” dus ik hoorde haar meezingen met “daar komt hij, daar komt hij” & “de zak van  Sinterklaas”, ik dacht neeee dit kan niet niet, dus ik pakte de sinterklaascd af (die ik dus al een maand iedere dag hoor). Toen was ze boos, heel boos!

Toen de lucht weer wat geklaard was vroeg ik haar wat voor muziek ze dan nu wilde horen, ze zei net als bij oma, Bassie en Adriaan. Ohh wat jammer die heb ik niet… Maar ik heb het goedgemaakt met een pyjama party voor het slapen gaan.

Geef een reactie

