Van de tweede extra (lang) genieten

Vriendinnen gaven mij de tip, het gaat al zo hard, je moet van de tweede even extra lang genieten!

Maar hoe dan? Jackie is nu 4 en sinds ze op school zit leert ze ineens zoveel, ze is niet alleen bijdehand maar ook echt wijzer. Lilly nog even lekker mijn kleine meisje houden, heerlijk. Als Jackie op school zit met Lilly knuffelen, in de draagdoek, spelen, woordjes leren.

Maar nee hoor, Lilly gaat hard, veel harder dan Jackie. Ze heeft namelijk een voorbeeld, haar zus. Ze begint zinnen te praten en ik stond met mijn bek vol tanden toen ik Lilly hoorde zeggen: “Tik ‘m aan” en ze gaf me een “boks” uhhh is dit haar eerste echte zin? Serieus? Niet “Ik vind je lief”? of “Ik hou van jou”? Maar “Tik ‘m aan?” oke.

Jackie had vandaag een vriendinnetje te spelen, de discolamp ging aan en de K3 muziek werd mee geschreeuwd (meegezongen dachten ze zelf). Dan kan ik even met Lilly samen knuffelen/spelen dacht ik nog. Maar natuurlijk niet, waarom dacht ik dat? Lilly wilt met de grote meiden meedoen. “Nee Jackie is nu met haar vriendin, jij mag met mama”. Maar Lilly stond al voor de kamerdeur van Jackie en klopte aan.

Wat er toen gebeurde, leek wel zo’n geheime scene uit de film, de deur ging open, Lilly werd aan haar arm naar binnen getrokken, ze keken nog even links en recht en de deur ging vlug weer dicht. Oke, wat gebeurt daarbinnen? Ik ging aan de deur luisteren maar hoorde alleen heel hard geschreeuw (zingen van K3 liedjes) even kijken wat ze aan het doen zijn dan maar, ik open de deur… “Weggggg mama, weheeeegggg wij gaan dansen ga maar, Lilly mag meedoen.”

En daar stond ik in de gang, alleen, mijn grote EN mijn kleine meid aan het spelen, niks “geniet maar extra van de tweede voor je het weet is ze ook groot…… ”

lil

Geef een reactie

