306

Jaja, misschien herkennen jullie het en weten jullie waarover ik het heb, het was eerst 310 en nu 306.

Voor diegene die denken waar gaat dit over? Dat is het zendernummer van Nickelodeon, oftewel Nick jr. en de zender 310 is babytv, dat keken we eerst. Maar nu is het dus 306, Nick jr is ook wel bekend als; Paw Patrol, Blaze, Bubbel Guppies, Shimmer en Shine, Dora, Zack en Kwek, Fresh Beat Band of Spies, Max en Ruby en vergeet ik nog wat? Jackie is vooral gek op Paw Patrol, Blaze en Shimmer en Shine.

Tot voor kort wist Jackie nog niet hoe de tv werkte, lekker makkelijk. Sinds ze naar school gaat lijkt haar ontwikkeling wel even 10x zo snel te gaan. Ze ziet, proeft, ruikt blijkbaar van alles op school en het gaat als een speer. Zo kan ze dus ook ver tellen, heeeeel ver, eerst tot ongeveer 30, nu gaat het richting de 100, ze kan getallen herkennen en schrijven.

Nu is het helemaal niet zo dat mijn kinderen uren voor de televisie zitten, eigenlijk bijna nooit, want we zijn of niet thuis of druk met andere dingen (discodansen op K3), maar soms tijdens het koken is het wel handig als de kinderen even rustig voor de tv zitten en dan kijken ze dus naar 306. Altijd als donker wordt/eten bijna klaar is zappen we vlug naar een andere zender (het nieuws ofzo) en dan zeggen we: “ohh de kindjestelevisie is afgelopen” (Jackie noemt het kindjestelevisie). Dan zegt ze vaak: “Ohhhh jammer.”

Maaaar sinds kort kan Jackie het dus zelf, zoals ik zei kan Jackie heel goed de cijfers, heeft ze blijkbaar meegekeken met wat ik in had getypt en pakte ze laatst zelfs de afstandsbediening om hem op 306 te zetten. Ik keek haar verbaasd aan waarop ze trots zei: “Zooooo nu kan ik het al zelf!”

En laatst toen wij dus terug zapte naar het nieuws, typte Jackie in 3…..0….6…en toen kwam Nick Jr. Kijk mam, het is helemaal niet afgelopen in de avond…… GESNAPT!

tv

Geef een reactie

