Hoe de turbolessen verliepen…

Naar aanleiding van de vorige blog kreeg ik veel vragen over de turboles, heeft het nut, is het niet te lang voor zo’n jong kind om 3 uur achter elkaar te zwemmen en wat deed ik in die 3 uur? Hier de antwoorden:

Jackie heeft dus 3 dagen 3 uur zwemles gehad, eigenlijk zijn de turbolessen zelfs 5 dagen, 5 dagen 3 uur les. Omdat ik maandag en dinsdag moest werken kon ik 3 dagen en na overleg mocht dit.

Dat hield dus in dat ik 3 dagen lang van 08.00-11.00 uur in het zwembad zat. Twee van de drie dagen was Lilly er ook, en één dag was Lilly op het kinderdagverblijf.

Woensdag was Lilly haar eigen les peuterzwemmen en gingen wij dus tussendoor zwemmen. De vrijdag gingen we een extra les volgen. Daardoor ging de tijd wel snel, even omkleden, half uur zwemmen, lekker douchen, rustig aankleden en je was al weer meer dan een uur verder.

En Jackie? Jackie hield het goed vol! Het was goed te doen, 08.00 uur beginnen, even knallen, rond 10.15uur een kwartier pauze. Ze mochten even in het ondiepe warme bad spelen en daarna onder de warme douche. Dit was voor ons het teken dat wij wat lekkers konden klaarzetten voor de kinderen. Even wat eten en drinken, lekker bijkomen en ze konden er weer tegenaan. Zo’n 3 kwartier knallen in het bad en weer korte pauze wat eten en drinken en dan nog even zwemmen. Dit is prima uit te houden.

Ook voor mij vloog de tijd, in het begin kijk je even trots mee vanaf de rand, daarna ga je even rustig zitten met een bak koffie, dan is het al eerste pauze, en zo herhaalt dit zich. Daarbij ging ik dus al 2 keer zelf tussendoor zwemmen.

Ook Jackie zag ik met sprongen vooruit gaan! Oh wat was ik trots, zo trots dat ik wel kon janken. Kind van nog geen 4,5 die in het diepe zonder kurkjes hele banen zwemt. En jahoor, ze werd beloond, ze is een groep verder!

Hier dus een mega trotse moeder!

Dus de antwoorden op de vragen die jullie stelden: Is het te doen zo’n turboles? Ja dus, voor haar maar ook voor mij. Is het zielig? Nee! En heeft het nut, zeker wel!
Spijt, nee dus…

zwe

Geef een reactie

