Vakantie is voorbij

Sommige hebben nu pas voorjaarsvakantie, maar bij ons is het alweer voorbij.
De donderdag en vrijdag voor de vakantie was Jackie ook al vrij van school omdat de juf ziek was. Jackie was dus 11 dagen thuis, en dat went weer snel al zeg ik het zelf.

De meiden waren de hele dag samen, ze kunnen namelijk echt superleuk samen spelen.
Daarom was het voor Lilly ook niet te snappen dat Jackie weer naar school moest. We hebben samen Jackie naar school gebracht. Maar Lilly was dit na 5 minuutjes alweer vergeten.

Ik had lekker wat te drinken voor ons gemaakt maar Lilly begon een heel verhaal te vertellen.
Het probleem is alleen dat Lilly Scandinavisch praat. Ze is echt honderd uit aan het vertellen maar ik begrijp het echt niet, ja de klanken komen mij bekend voor van de kinderfilms op zondagochtend van de VPRO, maar wat ze precies zegt, echt geen idee en dit frustreert haar dan weer. Ik vraag haar dan maar om het te laten zien. Ze loopt vervolgens trots naar de gang, pakte haar laarsjes deed een poging deze aan haar voeten te plaatsen en riep: “Jas, Jas!”en vervolgens “Jackie”. Uhh schat, Jackie zit op school. “Jackie toe?” Nee lieverd….

Dan maar even wat boodschapjes gedaan om Lilly af te leiden. Eenmaal thuis gekomen, ging Lilly alle kamers af opzoek naar Jackie. “Jaaaaackie, Jaaaaackie” Maar er kwam geen  reactie en Jackie was nergens te bekennen. Ik vroeg of ze naar opa en oma wilde, uit haar Scandinavische taal begreep ik dat ze dat wel wilde maar dat Jackie ook mee moest.

Lilly leek teleurgesteld en verdrietig en ik kon het niet uitleggen. In mijn beste Scandinavisch probeerde ik uit te leggen dat Jackie toch echt op school was en zij het even met opa en oma moest doen. Ze bleek het wel te snappen want eenmaal bij opa en oma ging ze lekker spelen. Gelukkig maar want werken en een verdrietige Lilly achterlaten, daar ben ik niet zo goed in.

Geef een reactie

