Hoe je ochtendritueel beschamend kan uitpakken!

Op de dagen dat ik Jackie zelf naar school breng (dat is alle dagen behalve op donderdag) is ons ochtendritueel het volgende:

07.00 uur wekker, snoozen
07.05 uur wekker, snoozen
07.10 uur wekker, snoozen
07.15 uur wekker, snoozen
07.20 uur wekker, snoozen

07.25 uur, shit nu moet ik er echt uit, snel wat aan (trainingsbroek) en Jackie wakker maken.
07.30 uur, Jackie is eindelijk wakker en we doen plasje en kleren aan.
07.40 uur, naar beneden, Jackie eet broodje en drinkt wat en ik maak eten en drinken klaar voor school.
08.00 uur, naar boven, Jackie: (eerst samen) tandenpoetsen, haren kammen (doe ik, of heb ik gedaan tijdens het broodje eten) en plassen. Ondertussen fris ik mijzelf op, wek Lilly en kleed ik haar even snel iets makkelijks aan.
08.20 uur, jas aan, schoenen aan, Lilly in de buggy/draagzak
08.25 uur, naar school lopen.

08.30 uur, weer naar huis lopen.
08.35 uur, tijd voor Lilly en mama! Even samen ontbijten, tutten, samen uitgebreid opfrissen voordat ik of moet werken of met Lilly ga zwemmen, of ik vrij ben.

Maargoed, dan komt het wel eens (heel vaak) voor dat ik even mijn trainingsbroek aantrek als ik Jackie naar school breng. Zo ook vanmorgen, “Mam, ga jij mij in je pyjama brengen?”, “Uhh nou dit is toch eigenlijk een sportbroek Jackie?”, “Ohhh, nou ik dacht een pyjama.” Ik zei vlug: “Als jij op school bent gaat mama rustig aankleden dus heb ik even snel dit aangetrokken.”

Eenmaal op school, was ze gezellig aan het kletsen, alle moeder stonden hun kinderen een afscheidskus te geven en boven alle geroezemoes schreeuwde Jackie:

“JUUUUUHUUUUF, KIJK, MAMA HEEFT HAAR PYJAMABROEK NOG AAN!”

akward……

(en ja ik typ dit om 09.00 uur dus ik zit nu ook nog in mijn kloffie!) 

trainingsbroek

 

Geef een reactie

