Wisselen

 

img_20170310_125242_557.jpgBij Jackie in de klas zijn een aantal kinderen tanden aan het wisselen, kinderen die bijna 6 of 6 zijn. Jackie wil ook wel haar tanden wisselen maar alles zit nog heel vast. Als ik google zie ik dat het wisselen gemiddeld rond je 5e/6e leeftijd begint.

Maar Jackie geloofd mij niet, ze is helemaal geobsedeerd door de wisselende tanden van haar klasgenootjes, iedere dag moet ik aan alle tanden voelen of ze los zitten en geregeld voelt ze toch ECHT een tand los zitten. Maar helaas, ze moet nog even wachten.

Vanmiddag kreeg Jackie een snoepje en brak er een stukje van haar tand af;

Ze was zo ontzettend blij!

“Mama, mama, mijn tand is er ook uit!” Ik moest wel even 3 keer kijken voordat ik het stukje tand, even groot als een zandkorrel zag, maar inderdaad een stukje tand.
Dat stukje tand werd met haar leven bewaakt en moest in een doosje, want dat moet ze morgen op school laten zien.

“Maar Jackie, dit is een stukje afgebroken tand, niet een tand die je gaat wisselen”

Ja maar mam, die en die lieten ook hun tand zien in het doosje op school…..
“Laat haar nou maar dat stukje tand meenemen” zei mijn moeder….

En daar ging ze dan, trots met haar bakje met stukje tand! Ze heeft aan juf laten zien en ik heb vervolgens het bakje weer mee naar huis genomen. En Juf? Zij vond het heeeeel mooi!

Geef een reactie

