Badpak of zwembroek?

Wat kies je als je een dochter hebt en gaat zwemmen, een badpak of een zwembroek?

Bij Jackie ben ik meteen voor de zwembroek gegaan, lekker makkelijk. Maar buiten dat het snel aan en uit is en makkelijker met verschonen vind ik zwembroekjes beter (in de zomer) lekker zo veel mogelijk bruin worden.

Dit zei mijn moeder ook vroeger, geen topjes of badpak voor mij zolang ik geen borsten kreeg.

Voor Lilly kreeg ik van een vriendin een badpak als kraamcadeau en gek genoeg vind ik dit op de een of andere manier wel bij haar passen. Maar in het buitenbad krijgt ze een zwembroek aan.

Voor Jackie ben ik heel blij dat ze een zwembroek heeft, tijdens de les moet ze minimaal 1 keer naar de wc en zo’n klef nat badpak krijgt ze never nooit meer zelf aan.

Wat ik nog het aller stomste vind is bikini’s voor kinderen onder de 8 (of kinderen die nog geen enige vorm van borstjes hebben) die driehoekjes zitten niet eens voor de tepels en wat voor nut heeft dit? Ik gooi in iedergeval als eerst de topjes weg.

Nu zag Jackie Lilly’s badpak in het zonnetje hangen en vroeg ze:

“Mamma?”, “ja, wat is er?” “Is dat Lilly’s badpak die had ik vroeger toch ook?” “Nee lieverd jij had een zwembroek”

“Ohhhja bij deze moeten je tieten er toch in?! Die had ik niet!”

Geef een reactie

