Missen

Zoals iedereen wel weet is zwemmen onze nummer 1 hobby, nouja van mij en de kinderen.

Het is meivakantie, Jackie en Lilly zijn een dag op het kinderdagverblijf geweest en zitten, gezien hun leeftijd, op een andere groep. Ze mochten elkaar wel opzoeken en hebben samen buiten gespeeld. Om even een beeld te geven hoe ze samen zijn:
Ik kwam Jackie halen en ze vroeg als eerst waar Lilly was, want ze had haar zoooooo gemist…..
De volgende dag had Lilly baby/peuterzwemmen en ik had Jackie beloofd dat ze ook mee mocht (in het water). De avond voor het zwemmen vroeg mijn zusje of Jackie mee wilde zwemmen met haar.

Toen Jackie wakker werd, rende ze blij naar mijn kamer.
“Mam, ik mag vandaag met Lilly zwemmen toch?”
“Nou ik ga met Lilly en jij mag….. met Jaimy mee zwemmen bij de Holle Bolle Boom!”
Jackie, huilend: “Maar dat wil ik niet, ik wil met Lilly!!! Ik heb haar zo gemist en ik wil met haar!”
“Maar lieffie, Lilly zwemt maar een half uurtje en dan gaat ze bijna de hele middag slapen en met Jaimy kun je de heel lang zwemmen!”
“Dat geeft niets hoor, ik wil echt met Lilly! En Lilly wil dat ook hoor”

SERIEUS? En nu?

Ik laat wat foto’s zien van het zwembad Holle Bolle Plons en er komt een glimlach op haar gezicht, ze twijfelt, ik zie het….
“Sorry Lilly, vind je het goed als ik een andere keer met jou ga zwemmen, ik ga nu met tante Jaimy!”
“Ja” zegt Lilly, tegen mij zegt ze altijd “Nee” maar tegen Jackie bijna altijd ja.

Dus daar ging ik, Jackie afzetten bij mijn zusje, om met Lilly te gaan zwemmen.
Toen Jackie uitstapte zag ik Lilly’s gezicht al betrekken….
We reden weg en Lilly schreeuwde hard: “Jackieeeeeeeeeee?!!!

Geef een reactie

