Schuldgevoel

Op dit moment staat het huilen me nader dan het lachen.  

Ik ben vrij, ik heb namelijk een minivakantie tussendoor. Heerlijk zul je denken. Dat dacht ik ook, ik twijfelde of ik de kinderen gewoon naar het kinderdagverblijf moest brengen. Voor Jackie is dat maar een uurtje en dan door naar school maar voor Lilly een ochtend. 

Jackie vind het sowieso geweldig en Lilly als ze er is ook hoor maar toch is zij heel anders dan Jackie. Waar Jackie bij de voordeur al “doeiiiiii mama!!” Of iets in de trant van “ik zie je nogsteeds” riep, is Lilly wel blij als ze weer gehaald wordt. 

De eerste periode bracht Lilly vooral slapend door totdat ze werd opgehaald door mijn moeder. Dat is haar tactiek, is het te druk? Hop ogen dicht en slapen. Is het weer rustig, wakker worden maar. 

Ik besloot Lilly te brengen, Jackie moet dan mee en wilde dan ook gewoon graag naar de BSO, prima. Het kwam mij wel goed uit want ik had plannen…

Maar toen, toen gingen mijn plannen niet door. Oké, kan gebeuren, ik probeerde meteen iets anders te gaan doen en af te spreken. Dit lukte niet, heerlijk toch, zeiden wat vriendinnen en ik dacht ja misschien ook wel, rustig opruimen en boodschappen doen. Maar het lukt me gewoon niet, ik voel mij echt megaschuldig. Het liefst haalde ik Lilly meteen weer op. 

En nu zit ik op de bank ik heb wel boodschappen gedaan, wat opgeruimd, wasje erin enz maar meer komt er even niet uit. Over een uur kan ik Lilly ophalen, dus ik blijf nog even zitten… 

En als ze thuis is? Dan is het slaaptijd voor Lilly, maar bij het idee dat zij boven ligt en vlak bij mij is, kan ik verder actief zijn met andere dingen die nog moeten gebeuren. 

Geef een reactie

