De buitenbaden waar wij graag komen en waarom

De buitenbaden waar wij graag komen zijn “De Veersloot” in Dirkshorn en het “Maarten van der Weijdenbad” in Warmenhuizen, (voorheen het “Geestmerend”).

Ik kom hier echt al jaaaaren, eerst als ukkie met mijn moeder mee en nu zelf met mijn meiden.

Zolang ik me kan herinneren zwem ik al, babyzwemmen heb ik gedaan met mijn moeder toen we nog in Den Helder woonden. Daarna verhuisden we naar Alkmaar waar we in Heiloo “Het Baafje” gingen zwemmen. En sinds we hier wonen ging ik op zwemles bij “De Wiel” en naar de buitenbaden in Dirkshorn en Warmenhuizen.

Ik kan het me nog zo goed herinneren; we kwamen uit school, mijn moeder had onze fietsen al klaarstaan in de tuin, zwemspullen onder de snelbinders en meteen uit school door naar het zwembad. Wij waren 15.15 uur uit en dan rond 15.30 in het buitenbad.
Afhankelijk van onze leeftijd en interesse en waar vriendjes/vriendinnetjes naartoe gingen gingen we naar Dirkshorn of Tuitjenhorn/Warmenhuizen.

Dus vanaf mijn 4e jaar kom ik in deze baden en ja, ik woon ook “naast” het strand maar stiekem gaat mijn voorkeur toch uit naar het zwembad.

Wat weinig mensen weten is dat ik op “kunstzwem” les heb gezeten, ook wel “synchroonzwemmen” genoemd.  Ik heb er zelfs een diploma van, verder heb ik “survival”zwemmen gezeten en heb ik zelf ook zwemles gegeven.

Wat er zo leuk is aan de Veersloot en het Maarten van der Weijdenbad vind je deze week nog op mijn blog.

Beide baden vallen onder het sportfondsenbad Schagen waar ook zwembad “De Wiel” onder valt, wil je kans maken op 2 vrijkaartjes voor zwembad de Wiel?

Wat moet je doen:
1. Like de Facebook pagina Jack&Lil
En reageer onder DIT bericht
of
2. Like jack.en.Lil op Instagram

Voor extra kans like je beide, zo simpel is het.

Woensdag 14 juni 18.00uur wordt de winnaar bekend gemaakt!

IMG-20160429-WA0009

Een gedachte over “De buitenbaden waar wij graag komen en waarom

Geef een reactie

