​Kun je met een 1 jarige naar de bioscoop?

IMG-20170701-WA0046

Kun je me een 1 jarige naar de bioscoop? Wij hebben dat even getest voor jullie…

Vorige week zagen we het voorbij komen op Facebook, ga naar de film “Verschrikkelijke ikke 3” en ontmoet Kevin van de Minions. Jaaaaa dat is leuk voor Jackie, de grootste Minionfan, maar meteen was de discussie: wie gaat er, Rudy of ik?

Toen Jackie voor het eerst naar de film ging (ook de Minions) was ze bijna 3 jaar, want ik was toen hoogzwanger van Lilly. Ze vond het geweldig, ze had haar MEGA Minion knuffel mee, ze hield t goed vol alleen vroeg ze even voor de pauze wanneer het nou pauze was (voor de popcorn) maar het ging prima.

eertsebiosjax

Dit was Jackies eerste keer biosscoop

Maargoed wie mag er nu mee? Rudy mocht, ik was namelijk laatst met haar naar “Sing” geweest een naar “The Boss Baby” dus Rudy was echt aan de beurt. Maar Lilly is ook Minions fan, Minions en Frozen fan net als haar grote zus.

“Zal Lilly ook al kunnen?” Vroeg ik Rudy, we dachten van wel, totdat we dachten dat Jackie echt een jaar ouder was toen ze voor het eerst ging (2 jaar en 10 maanden) en Lilly is nu 1 jaar en 10 maanden…. “Ik breng jullie wel en dan halen we jullie op en kan Lilly ook bij Minion Kevin kijken.” Gistermiddag keek Lilly maar de film “de Minons” en ze keek hem af, ander half uur. We kijken regelmatig gezellig met zn 4en en hele (Disney)film dus begonnen weer te twijfelen.

We reden gewoon heen met z’n vieren en we zien wel… eenmaal in de bios dacht ik, ik vraag het gewoon. Er werd mij verteld dat meer ouders het doen en dat er bij kinderfilms soms wat kindjes praten of lopen maar dat niet storend is. Ik vind dat dus wel, oke kinderen zijn heus niet 1,5 uur muisstil, maar ik vind het niet kunnen dat als ik met zo’n jong kind ga mensen last van ons mij hebben.

Weetje wat, ze kan het wel, ik vroeg aan het meisje of er nog 2 plekje naast elkaar vrij waren, nee. Nee? Kak, nu ben ik te laat….

“Rudy ik kom jullie zo wel halen.” zei ik toch enigszins teleurgesteld. Ondertussen kwam ik wat bekenden tegen en was aan het kletsen, tot het meisje van de bioscoop naar me toe kwam, iemand had kaartjes gereserveerd en was niet komen opdagen, ik kon toch heen! En nog wel op een loveseat!

Lilly keek haar ogen uit ze vond het geweldig, 1.5 uur (met tussendoor uiteraard een pauze) heeft ze stil op haar stoel gezeten met grote ogen naar de mega “visie” wauw. Buiten dat ze 1x ohh Mimiem zei (wat verder niemand hoorde) was ze stil. Het was echt geslaagd! Er waren wel wat oudere kinderen aan het kletsen en zelfs rondrennen en ouders die regelmatig stttttt moesten zeggen, maar ik had geen kind aan Lilly.

Daarna nog de meet&greet, van een afstand was Kevin heel leuk, maar van dichtbij een beetje eng. We hebben heerlijk genoten.

IMG-20170701-WA0036

Of je dus met je 1 jarige kind naar de bios kan? Ja! Wij wel, maar ik denk dat je als ouder zelf het beste weet of je kind het aankan. Voor Jackie was bijna 3 vroeg zat en Lilly kon dus eerder. Of ik nu regelmatig met Lilly zal gaan? Nee… tenzij er een nieuwe Minions of Frozen film komt anders wacht ze maar even een paar jaar.

IMG-20170701-WA0035

 

Geef een reactie

